قفل هوشمند

قفل هوشمند

قفل‌های متعددی با آپشن‌های مختلفی روانه بازار شده است. همه آن‌ها برای تضمین امنیت، راحتی و آرامش مشتریان عزیز ساخته شده‌اند. قفل هوشمند یکی از این محصولات دیجیتالی است. روش دسترسی متنوعی در آن‌ها مانند کارت، اثر انگشت و رمز نهفته است. قابلیت اتصال بلوتوث و  وای‌فای را دارند. بر روی تمامی درب‌ها (چوبی، فلزی، سکوریت و ضد سرقت) می‌توان نصب کرد. علاوه بر درب برای کمد استخر، باشگاه و … ساخته شده‌اند. همین تنوع باعث حمایت همه‌ جانبه مردم از این قفل‌ها خصوصاً در اروپا، آمریکا و جدیداً در آسیا شده است. از این‌رو در این مقاله، به دنبال واکاوی و تفحص قفل هوشمند هستیم.

قفل هوشمند چیست؟

نوعی قفل دیجیتالی است که توسط رمز، کارت، اثر انگشت، بلوتوث و ریموت می‌توان باز و بسته شدن آن را کنترل کرد. بدنه آن از فولاد و آلومینیوم تشکیل شده است. امن‌ترین و مدرن‌ترین قفل موجود در بازار جهانی است. همچنین سیستم‌های امنیتی و پیشرفته‌ای در این قفل تعبیه شده است. این محصول فرا امنیتی را می‌توان بر درب چوبی، فلزی، ضد سرقت و شیشه‌ای (سکوریت) نصب کرد.

در کل قفل هوشمند به جهت داشتن فناوری‌های پیشرفته قابلیت اتصال به سیستم هوشمند (بلوتوث و وای فای)، کنترل از راه دور (ریموت کنترل)، ضد هک، قفل کودک، قفل اتوماتیک، رمز مادر (ادمین)، رمز میهمان (یک‌بار مصرف)، آلارم هشدار (ضد حریق و ضد سرقت) به‌عنوان سیستم امنیتی شناخته می‌شود.

قفل هوشمند

مزیت قفل‌های هوشمند

بدون شک مزیت و آپشن‌های «قفل هوشمند» زمینه جدایی آن از دیگر قفل‌های «مکانیکی» شد. هرچند که این قفل‌ها بر اساس مدل و برندها ویژگی‌های متفاوت و متعددی را دارند؛ اما اکثر آن‌ها دارای ویژگی‌های هستند که مثلث «امنیت، آرامش و راحتی» را برای مشتریان به همراه دارند:

  • روش سه‌گانه: اکثر این قفل‌های هوشمند دارای رمز یا کارت و یا اثر انگشت هستند.
  • قفل دوبل: نیاز به دو روش دسترسی آن‌ هم به‌طور هم‌زمان (کارت و رمز) یا (رمز و اثرانگشت) یا (کارت و اثرانگشت)
  • ضد سرقت و ضد شوک: بعد از وارد کردن رمز، کارت و اثر انگشت غیرمجاز آن‌ هم به‌صورت مکرر و یا ضربه به قفل، آلارم هشدار به مدت یک دقیقه فعال می‌شود و سیستم ورود قفل به مدت یک دقیقه غیرفعال می‌شود.
  • ضد حریق: در صورت آتش‌سوزی علاوه بر فعال شدن آژیر قفل به‌طور خودکار باز می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع قفل‌ها تا دمای 75 درجه هیچ آسیبی نخواهند داشت.
  • قفل کودک: مانع خروج کودکان و افراد مبتلا به آلزایمر می‌شود. البته مانع بسیار مهمی برای ورود افراد غیرمجاز به داخل خانه محسوب می‌شود.

قفل کودک

  • حریم خصوصی: با فعال کردن این سیستم هیچ‌ کسی حتی با داشتن کارت، رمز و اثر انگشت حق ورود به داخل خانه را ندارند.
  • رمز نگهبان یا سرایدار: می‌توانید رمز دسترسی به قفل برای ساعت مشخص آن ‌هم به‌صورت یک‌بار مصرف برای نگهبان یا سرایدار صادر نمایید.

قفل هوشمند سامسونگ

  • کنترل از راه: با نصب این قفل می‌توانید از طریق سیستم ریموت کنترل، بلوتوث باز و بسته شدن درب را کنترل نمایید.
  • قفل اتوماتیک: اگر مشغله کاری دارید و یا وسیله با ارزشی دارید که موجب می‌شود همیشه استرس قفل شدن درب را داشته باشید، نصب قفل هوشمند بهترین گزینه برای شما می‌باشد؛ چرا که مجهز به سیستم قفل اتوماتیک است و بعد از بسته شدن درب به‌طور خودکار قفل می‌شود.

ویژگی‌های اشاره شده فقط بخشی از آپشن‌های «قفل هوشمند» است. برای آشنایی با دیگر آپشن‌ها، قیمت و برندها با شماره درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

کاربرد قفل‌های هوشمند

اگر نیم‌نگاهی به مزایا و آپشن‌های قفل هوشمند داشته باشید، متوجه می‌شوید که این نوع قفل‌ دیجیتال امنیت، آرامش و راحتی را برای مشتریان به ارمغان آورده است. از این‌رو نصب چنین قفل‌هایی در منازل، هتل‌، مدارس، بیمارستان‌، ادارات و مکان‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است. زیرا نصب این قفل موجب کاهش سرقت، ترس، نگرانی، ناامنی در جامعه می‌شود.

پرفروش‌ترین برندهای قفل هوشمند

1 ـ برند سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قفل هوشمند در جهان است. این برند ساخت کره جنوبی است. یکی از پرفروش‌ترین قفل‌ها در دنیا متعلق به این برند می‌باشد. مهم‌ترین آپشن‌های این برند عبارت‌اند از: کد تصادفی، رمز نگهبان، ضد هک، ضد حریق، ضد سرقت، سیستم IR، قفل دوبل، بلوتوث، وای فای، قفل کودک، رمز ادمین، قفل اتوماتیک و… . بر روی تمام درب‌ها امکان نصب را دارند.

مهم‌ترین مدل‌های تولید شده این شرکت عبارت‌اند از: مدل DP950، DS700، DP808، G510، H630، DH520، DP930، DP728. برای مشاهده اطلاعات دقیق این مدل‌ها می‌توانید به قسمت محصولات مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که شرکت ما اکثر مدل‌های ساخته شده توسط این برند با قیمت مناسب و به‌صورت اورجینال وارد کرده است.

قفل دیجیتال سامسونگ

2 ـ برند یال

این برند در کشورهای «سوئد، ایتالیا و اسپانیا، کره جنوبی و چین» فعالیت تولیدی دارد. از نظر کیفیت یکی از برترین و مهم‌ترین برند‌ها در دنیا به شمار می‌رود. بر روی درب چوبی، سکوریت، فلزی و ضد سرقت قابل ‌نصب هستند. دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل می‌باشند:

تابع خیالی، کنترل از راه دور، اعلام حریق، ضد هک، آلارم هشدار، حریم خصوصی، ورود بی‌صدا، رمز ادمین، قفل کودک، ثبت و کنترل ورود و خروج، رمز یک‌بار مصرف، اتصال به آیفون و بلوتوث.

مهم‌ترین مدل‌های تولید شده توسط این شرکت می‌توان به YDM 3168، YDM 4109، CODE HANDLE، YMG 40، VULCAN-F، YDM4111، YDM4216 و ZEN-R اشاره کرد.

قفل یال

3 ـ برند گیت من

این برند مانند سامسونگ و یال یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین برندها در زمینه قفل هوشمند محسوب می‌شود. قابلیت نصب بر روی تمام درب‌ها را دارد. این برند کره‌ای مجهز به سیستم امنیتی پیشرفته‌ای است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: ضد هک، ضد حریق، ضد سرقت، قفل دوبل، وای فای، ریموت کنترل، قفل کودک، رمز مادر، قفل اتوماتیک، رمز یک‌بار مصرف. مهم‌ترین مدل‌های تولید شده توسط این شرکت، عبارت‌اند از: A300-FH، X300-FH، WB200، E100، F300-FH، V300-FH

قفل گیت من

، V100-FH، A20، WF20، F50-FD .

 

مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت قفل هوشمند

بدون شک چهار مؤلفه‌ی اصلی بر قیمت قفل تأثیرگذار می‌باشند:

  • کشور: لازم به ذکر است که برترین برندهای «قفل هوشمند» متعلق به کره جنوبی، سوئد، اسپانیا، ایتالیا، چین و ویتنام است.
  • شرکت‌: مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده «قفل دیجیتال» سامسونگ، گیت من، یال و اورنت می‌باشند.
  • مزیت: مهم‌ترین آن‌ها ورودی دوبل، قفل کودک، آلارم هشدار، تابع خیالی، ضد هک، حریم خصوصی، قفل کودک، ضد حریق و … می‌باشند.
  • فروشنده: از شرکت‌های معتبر واردکننده‌ای خریداری شود که حتماً گارانتی، خدمات پس از فروش و … ارائه دهد.

جهت پیگیری اخبار روز دنیای قفل هوشمند پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن

تازه ترین نوشته ها